ARTS
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK
|
Wysłany: Nie 12:00, 24 Maj 2009 Temat postu: 125 |
|
|
FIAT 125 – samochód osobowy klasy średniej, będący następcą modelu Fiat 1300/1500.
Model ten zaprezentowany został po raz pierwszy w listopadzie 1966 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Turynie. Pojazd ten posiadał płytę podłogową oraz kabinę pasażerską z modelu Fiat 124. Wnętrze oraz przednia jak i tylna cześć nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla tego modelu.
Produkcję rozpoczęto w 1967 roku. Auto wyposażone było w 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 1608 ccm z dwoma wałkami rozrządu (układ DOHC) rozwijający moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 135 Nm.
W listopadzie 1968 do oferty dołączyła wersja Special posiadająca w stosunku do wersji standardowej: 5-biegową skrzynię manualną, silnik o mocy zwiększonej do 100 KM, niżej poprowadzone listwy boczne, tapicerka skajowo-materiałowa, powiększony zbiornik paliwa, nowy wzór kołpaków oraz inne drobne elementy wykończenia wnętrza.
Od 1970 roku w ofercie pozostawała tylko wersja Special, która przeszła lifting nadwozia. Tak zmieniony pojazd otrzymał nową atrapę chłodnicy, nowe zderzaki (bez kłów), przeniesiono kierunkowskazy pod zderzak, z tyłu pojawiły się nowe zintegrowane lampy kierunkowskazów oraz świateł "Stop". W tym samym roku rozpoczęto montaż 3-biegowej skrzyni automatycznej.
Produkcja modelu 125 zakończyła się w 1972 roku, jego następca został Fiat 132.
Na podstawie umowy licencyjnej z Fabryką Samochodów Osobowych z 1965 roku rozpoczęto dwa lata później produkcję Polskiego Fiata 125p hybrydy modelu 125 i 1300/1500. Polski odpowiednik posiadał z modelu 125 jedynie nadwozie (zmieniona maska, atrapa chłodnicy oraz światła). Płyta podłogowa, wnętrze, zawieszenie, silnik oraz skrzynia biegów pochodziła z modelu 1300/1500. Po wygaśnięciu licencji od 1983 nosił nazwę FSO 125p lub FSO 1500.
Post został pochwalony 0 razy
|
|