ziomek_z
Administrator
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 22:35, 28 Maj 2009 Temat postu: Fiat Cinquecento |
|
|
"Fiat Cinquecento" początkowo produkowany był przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Tychach na licencji Fiata. Po raz pierwszy został zaprezentowany 9 grudnia 1991 w Rzymie, natomiast premiera w Polsce odbyła się tydzień później w Warszawie. Cinquecento było w założeniach następcą Fiata 126p. Jego wejście na rynek spowodowało jednak jedynie zaprzestanie produkcji Fiata 126p Bis, oraz zaprzestanie produkcji Fiata 126p w Tychach i pozostawienie jej wyłącznie w Bielsku-Białej. Musiało to spowodować ograniczenie poziomu produkcji tego ostatniego modelu do 60-70 tys. sztuk rocznie, gdyż taka była maksymalna zdolność produkcyjna tego zakładu. Od 1992 roku, po przejęciu FSM przez Fiata, model "Fiat Cinquecento" był produkowany przez firmę Fiat Auto Poland. Model ten (w Polsce początkowo pod marką FSM), swoją nazwę zawdzięczał modelowi Fiat 500 z roku 1957. W 1998 roku został zastąpiony przez Fiata Seicento, będący jego zmodernizowaną wersją (pozostała ta sama płyta podłogowa i podobne silniki, zmieniono głównie nadwozie). Samochód do tej pory jest bardzo popularny w Polsce. Ciekawostką jest fakt, że Cinquecento dostępne było także w wersji elektrycznej Elettra. Do maja 1992 roku Cinquecento było sprzedawane w Polsce pod marką FSM.
Oferowane były następujące silniki:
L2 o poj. 704 cm³ z gaźnikami FOS lub Weber
L2 o poj. 704 cm³ young z gaźnikiem Aisan (zubożona wersja, na rynku od 1996 roku, na rynki zachodnie Young był eksportowany z silnikiem 899 ccm)
R4 o poj. 903 cm³ gaźnik Weber (do 1994)
R4 o poj. 899 cm³ wtrysk jednopunktowy
R4 o poj. 1108 cm³ wtrysk jednopunktowy (od 1994 roku, jedynie w wersji Sporting)
Prędkość maksymalna:
dla modelu o pojemności silnika 704 cm³ – 127 km/h
dla modelu o pojemności silnika 903 cm³ – 140 km/h
dla modelu o pojemności silnika 1108 cm³ – 150 km/h
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|